onsdag, februari 18, 2009

Servettlåda?

Före
Efter?
Här är ett av mina målningsprojekt, som jag inte kan bestämma mig för om det är klart eller inte... Jag fick faktiskt idén från en annan bloggare, som fick mig att komma ihåg en trälåda jag använde som verktygsförvaring i min studiebostad. Det var en kompis som skulle slänga bort den, men jag tyckte absolut att lådan borde användas till något. Nu vet jag inte vad den ska innehålla, eventuellt servetter. Har grundmålat lådan ett varv och jag gillar lite att bilden fortfarande lyser igenom, fast jag funderar ännu om jag ändå ska måla den helt vit. Handtaget kunde också bytas ut, men till vad vet jag inte... Kanske en vit bomullssnodd? Fast förresten, om jag målar lådan helvit så kan jag ju skriva en text på den! Ahaaa!

16 kommentarer:

Sanna sa...

Lådan ser nog helt fin ut sådär också, men jag skulle nog också kanske måla den helt vit och skriva någon text på den. Servetter eller pyssellåda skulle den ju passa bra till eller ev för att förvara gamla kort (om man gillar att spara dem). Ha en bra dag!

Sabina sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig! Fin servettlåda, speciellt handtaget gillar jag och skulle inte byta ut det. Jag skulle nog också måla den helvit och texta någonting trevligt på den. Men den blir säkert fin hur du än gör!
Ha det bra i kylan!
Kram S.

alegni sa...

jag är inne på samma linje som damerna här ovanför!
härlig tegelvägg där i bakgrunden!

Nicole sa...

Det blir nog fint vilket som! Och hadtaget kan du nog behålla, det är riktigt charmigt!
Brr, kallt ute, men jättevackert!

Villa Carl Larsson sa...

Den ser jättefin ut som den är nu men om du bestämmer dig för att måla den helvit tror jag det kan bli kanonfint med en text på.

Kram Josefin. Kul att du kikade in hos mig och lämnade en kommentar :)

♥ Fyra årstider sa...

Lådor kan man aldrig få för många av.
Kram Lotta

Unknown sa...

De brukar bli bäst om man tar de steg för steg och vänjer sig och känner sig för.

Kramis,

Fröken Fräken sa...

Jag skulle satsa på att måla den helvitt och med text på! Jag tror det skulle vara snyggt med ett handtag i svart sidenband - sådär hårt trä mot mjukt siden, kunde nog bli tjusigt!

Eva Linnea sa...

Halloj! Jag gillar också trälådor, men jag vet oftast inte vad jag ska ha dem till.
Jag "röstar" för att du målar den helvit och matchar med ett vitt snörhandtag. Det blir snyggt tror jag.
Kram Eva Linnea

Sofie sa...

Tycker du ska måla den helvit och med en snygg text på, precis som du föreslår :) Den är fin som den är också! Kram, Sofie

Lyktor och Tyg sa...

jättegullig lådan tror den blir fin som vit, men behåll snöret tycker jag.
kram Kristina

Liljas Corner sa...

Jepp, text e bra :) Snöret tycker jag e snyggt.

Stjärnor & Champagne sa...

Jag skulle måla den helvit..Kram Anne

MiaMaria sa...

Hej!

Fiffigt med en servettlåda...
Den är jättefin!

HA´det så gott!
MiaMaria

Ivars sa...

Den ser jättefin ut som den är men jag tror jag skulle måla den helt vit så får man texta nåt fint sen ovanpå. Pssst, utlottning i min blogg. Ha d gott!

Karlsebakken 37 sa...

Åh, bra idé det där - den ska jag minsann notera ner i min inpriationsbok...!! Ha en härlig torsdag, kraaaam!