fredag, februari 20, 2009

Mitt i huset





Så här ser mitt nya blickfång ut i sin helhet. Jag gillar att ändra om och pynta just här, för det är mitt i huset och man passerar här hela tiden. Oj oj, det här med att måla om saker gav verkligen mersmak - allt blir ju så nytt, ljust och fräscht! Fast medans jag målar så förfaller huset... Lille A är väldigt snabb på att "pynta om" här och där, disken och tvätten hopar sig och dammråttorna dansar omkring. Nåja, jag är sån att jag gör det som känns viktigast. Ibland känns det viktigt att ha det rent och städat, ibland är det viktigast att få inspireras av skönhet och få utlopp för sin skaparglädje för att må bra, ibland att träffa folk och umgås, ibland att bara sitta på golvet med barnen... Man måste göra allt i en passligt blandning av sysslor, helt enkelt!
I hallen finns en gammal handdukshylla som jag tagit ur Hildas stuga på gården. Den är en stor favorit för mig! Porslinsknopparna är original (men inte skruvarna). Som pynt just nu har jag nyckeln till Hildas stuga, ett egetsytt hjärta, en gammal pressglasskål med stenar och ljus i och mina svartvita babyskor.




Ha en trevlig fredag alla ni som hälsar på här!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint! Att gå förbi där hela tiden måste göra en glad av såna vackra blickfång! Och vilka golv!!! Så snygga!

Ha en go helg!

Kram!

alegni sa...

jag förstår att du blir glad av att se allt det där. det skulle jag också bli!
ha en skön helg! får du vara ledig nästa vecka?
kram

Fröken Fräken sa...

Åh så välkomnande och härligt! Jättefint med det vita, gröna och bruna i symbios! Naturen har flyttat in :-)
Jag kör också på det - när man har inspiration så måste man gå på det man känner starkast för :-)

Annika sa...

Jättefint! ♥ Kram!

S o F sa...

Vackert och mysigt som vanligt hos dig AC!

Trevlig Helg!

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint du har det! Jo känner igen det där när man har ett projekt på gång så förfaller huset. Få se hur här ser ut nästa vecka när jag tar itu med mitt målande ;) Önskar dig en riktigt härlig helg!

Snuttan sa...

Så mycket fin du har. Helt underbart att titta på
kram
Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Det blev bara så fint!
Kram Lotta

Unknown sa...

Så fint de blev. Damm råttorna verkar vara skygga för kameran, jag kunde inte se någon :)

Kramis,

New England Inn sa...

Hej! Vilka fina bilder du har - otroligt inspirerande! H. Jenny