måndag, februari 16, 2009

I fönstren

Många frågar mig "hur hinner du så mycket hela tiden?" men själv tycker jag inte alls att jag får särskilt mycket uträttat. Som ett exempel är dessa gardiner jag sydde förra veckan till Lillebrors två fönster. Det är väl snart ett år sedan jag köpte tyget... Den här gången kunde jag inte heller skylla på att jag inte hade några gardinstänger, för dom skruvade maken snällt upp genast rummet blev färdigställt, faktiskt för ganska exakt ett år sedan, minns inte datumet. När jag väl tog fram tyget och symaskinen så var det ju klart på under en timme, suck... Vimpeln som jag visat tidigare hänger mellan de två fönstren och i den blå "säcken" finns alla mjukisar.

Idag ska jag fortsätta måla en byrå som jag redan har grundmålat. Om jag bara hinner - och får ha penseln ifred - ska jag försöka börja på något annat målningsprojekt också. Det är inte brist på sådana! När målburken ändå är öppnad så ;)

5 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Jättefina gardiner, jag skulle så gärna vilja kunna sy jag med. Funderar på att köpa en billig symaskin, billigt tyg och börja öva. Tänk vad billigt man kan förändra sitt hem om man kan sy själv!

Jag kan också undra hur vissa hinner med så mycket men det beror ju på vad man lägger tiden på. Vissa kvällar kollar jag bara TV, då blir det ju inget hemmapyssel, och vice versa. Huvudsaken att man mår bra! :)

rosenskära sa...

Vilket fint tyg! Ska bli bättre på att rota i stuvlådorna, för det finns ofta skatter där!

Kram/L

alegni sa...

visst är det märkligt att det ska vara så svårt att komma igång? sen när man äntligen gjort det, kirrar man saker o ting på nolltid.
ser ut att vara ett trevligt pojkrum!

Kristin sa...

Hej du, så fint det blev i killens rum! Fräscht och marint gillar jag!

Förstår precis hur du menar, det tar tid innan man hinner med att göra det man tänkt sig, eftersom man har de små att tänka på och ta hand om. Jag tycker alltid jag gör "mikroinsatser" hela tiden, dvs små snabba projekt emellan matlagning och blöjbyten...

Ha en bra vecka!

Liljas Corner sa...

Va fint det blev!

Visst stör det då man skjutit upp en sak hur länge som helst, och sen då man äntligen gör det så går det så snabbt. Men oftast har man ju gjort många andra saker istället *försöker motivera för mej själv varför jag inte städar upp i blivande kontoret så vi kan börja på där*