söndag, oktober 26, 2008

Ny spegel i gammal stil






I går kväll tog det väldigt länge innan jag somnade. Dels för att det stormade så hårt ute så det nästan vibrerade i väggarna, dels för att jag hade så otroligt mycket pyssel- och inredning i huvudet. Visst är man väl knasig? Jag skulle verkligen behövt papper och penna bredvid mig på sängbordet för att kunna plita ned allt jag kom på ;). Ska verkligen försöka hinna idag att göra nåt av allt det jag låg och fantiserade om.

Men nu blev det nya badrumsbilder! Här kan du se tidigare bilder. Jag fyndade för några dagar sedan en vacker spegel för under halva priset! Har inte bestämt mig riktigt ännu om den ska vara här i badrummet eller om möjligen Storasyster får den till sitt rum (eller kanske jag köper en till?). På de smala speglarna på sidorna finns ett vackert mönster och fejkad "nötning". På den lilla hyllan tänker jag mig några små ljuslyktor, just nu står där ett härligt doftljus, och kanske nån parfymflaska. Nu står ju spegeln bara lutad mot väggen så den kommer en bit högre när den hängs upp. Då kan jag ha alla mina armband, som just nu är min favorittyp av smycken, hängande på krokarna. På bilden här nedan speglar sig ångskåpet som står i motsatta hörnet.


Jag gillar egentligen inte att ha för mycket saker framme, så den här förvaringen är perfekt. Jag tänkte framåt i tiden, tills vi har tonåringar med en massa badrumsprylar ;). Skåpet är byggt av tre köksöverskåp, 100 cm höga och 30 cm breda, med en skiva ovanpå och två stödben under. Rymmer massor av flaskor, burkar, toarullar och handdukar. Nä, nu ska jag passa på och inreda en stund medans Lillebror vilar. Man har ju inte fria händer när som helst, precis... :)

14 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Spegeln var väldigt vacker, passar fiint i ditt badrum.
Kram Lotta

mitt skärgårdsliv sa...

Vad mysig spegel, den kunde passa här hemma hos oss i storasysters rum. Skåp i badrum har man aldrig för mycket av, har faktiskt hunnit fundera var ska jag lägga mina saker när dottern i huset vill ha eget skåp i badrummet.. Ha en bra dag!

Beas sa...

Kanonfint...och en "egen" stil.

Och vet du...du har nästan ett vitare hem än vad jag har! :-)

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att du gillar musiken på julbloggen...ville att den skulle beröra och det är flera som komenterat det. lyckat.
Kram Lotta

Ekebo sa...

Mycket vacker spegel! Passar väldigt bra på skåpet. Ja, ibland är man full av ideér och vet inte vart man ska göra av alla, en bok är ett bra förslag.

Ha en skön söndagkväll!

Kram Malin

Eva Linnea sa...

Fin spegel och vackra ljus! Kram Eva Linnea

Mitt vita hem sa...

Jättefin spegel. Förvaring i badrummet har vi alldeles för lite av. Letar efter något liknande ditt.
Kram Heidi

Anonym sa...

Riktigt fin spegel en sådan skulle jag vilja ha själv.Kram Susanne

Anonym sa...

Vilken snygg spegel och på rea, vilket fynd. Passar säkert i tjej rummet:)Fortfarande lika flitig med nya inlägg, har mycket att kolla, kul!!

Villa Hemma sa...

Känner igen det där med att ha huvudet fullt med pyssel. Jag ligger ofta o vrider mig o undrar hur tiden skall räcka till :-D

- jenny

Anonym sa...

Hej! Vilken trevlig blogg. Tittade igenom (inte allt men en hel del) och du har många fina bilder. Mysigt hem.

Anonym sa...

Vilken fin spegel!

Galleri MochB sa...

Så härlig spegel du hittat! Den passar ju perfekt där ovanför skåpen, så du bör nog shoppa en till åt storasyster...;O) Ja jag sov nog inte heller mycket den natten. Trodde taket skulle lyfta...

Fröken Fräken sa...

Som vanligt är jag mycket avundsjuk på alla med stort, kaklat badrum...!!
Granen har jag helt sonika knipsat av och ställt i vatten enbart. Verkar svårare att gräva upp med rötter och få den att ta sig. Den kanske har jättestort rotsystem?!...