måndag, oktober 20, 2008

Duken



Har i flera veckor funderat på att skaffa en ny duk till köksbordet och eftersom vi har ett oljat bord och en liten en som sitter och kladdar så är det mest praktiskt med en vaxduk. Oftast är ju inte vaxdukar det vackraste som finns så då vi har besök brukar jag dra bort den, rulla upp duken på en papprulle och slänga in den i skrubben, för att följande dag ta fram duken igen... Men nu har jag hittat en duk som är så fin att den får vara framme hela tiden! Vit med ett svagt mönster som skimrar lite, slät och väldigt lätt att torka av. Närmare en tygduks utseende kan man nästan inte komma med en vaxduk. På mitten av bordet lägger jag gärna en liten duk av tyg, en snygg bordstablett eller löpare och förstås en blomma eller en ljuslykta. Ja, tänk så glad man kan bli av en snygg vaxduk :D


21 kommentarer:

Mallas sa...

Duken är verkligen superfin! Jag har också funderat på något att lägga på vårt ekbord hemma. Eftersom det är oljad ek har jag varit lite fundersam mot en vanlig duk. Men en vaxduk är ju ett jättebra tips! Ska se om jag hittar något som faller oss i smaken.

Hälsningar

Malin

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vad fin duken är!:)
Ha en riktigt fin måndag.
Kram Lallis

S o F sa...

Ja den var riktigt fin. Som en vacker duk, men mer praktisk.

Ha det fint i veckan!

Liljas Corner sa...

Tack själv för senast! Hoppas vi hinner komma och hälsa på lite oftare då vi har flyttat.

Grattis till kuddfodralet! Nu e jag lite avundsjuk... :)

Lina ♥ C´est la vie sa...

Superfin! Vi har en som jag tar fram för det mesta, den är från Hemtex av alla ställen. Den är vit med runda små gröna prickar på. Väldigt söt. Men din var ju så fin så man kan ha den på fest oxå :)

Fröken Fräken sa...

Det kan behövas vaxduk även här, fastän alla är över trettio!!
Ja, nu slår det mig att du öreslog ju just den kuddtexten! Men då var det ju menat att du skulle ha den kudden! Tänka sig hur det kan bli!! Ska försöka posta så snart som möjligt!

Galleri MochB sa...

Och var månne hittar man denna vackra vaxduk...:O) Kunde nämligen passa hos oss också!

Petra C sa...

Jättefin vaxduk. Stämmer in med föregående talare och undrar var du köpt den. Skulle gärna ha en att byta mot här hemma.

Anonym sa...

Kanonfin! Numera finns det ju faktiskt snygga vaxdukar att få tag på! Härligt snyggt.
kram

Anonym sa...

Men det där var ju en toppenduk. Jag vet när mina var små då hade vi vaxduk på bordet på landet. Det var ju ett gammalt bord som man inte ville få fula fläckar på.

Det var inte alltid det lättaste att hitta snygga vaxdukar kommer jag ihåg :D

Ha en bra vecka

Kram Lena

Skomakartummen sa...

Praktiskt när man har småbarn... Har några halv vaxdukar från hemtex i olika färger. Dessa blir dock smutsiga så att man måste tvätta... Har inte ännu hittat en sådan snygg riktig vaxduk som du visar.. Kram sari

Ekebo sa...

Äntligen en fin vaxduk, har alltid funderat över varför de jämt är så fula. Men den här är vekligen fin!

Ha det gott! Kram Malin

Englagård sa...

jättefin vaxduk, har du köpt den på nätet eller..? Jag skulle behöva en för vårt bord är så fult men jag kan inte hitta ett nytt som jag vill ha. Har blivit så petig så fort jag ska köpa nåt nytt.

Ha en fin dag
kram Karina

Anonym sa...

Tack snälla du för alla härliga underbara foton du levererat på vår beställning.! Blev så glad när jag såg dom, du har verkligen uppfinningsrikedom och öga för det vackra. Dom kommer att passa perfekt. Men hur ska ni nännas riva Hildas stuga? Där är ju så fina motiv.

Lösvirkesbyggarna sa...

Visst är det bra att vaxdukarna har blivit så tyglika! Nu när det finns så fina vaxdukar, har mina pojkar blivit så stora att vi kan använda bordstabletter utan att de blir förvandlade till tuggleksaker eller flygplan. :D
Kram Anna

Eva Linnea sa...

Jättefin duk! Dina blombilder i går gjorde mig glad! Jag brukar också köpa blommor till mig själv, på fredagarna (oftast). Kram Eva Linnea

Nicole sa...

Vilka fina bilder du får med dina nya kamera! Vår kamera är i och för sig inte ens ett år gammal, men såna bilder lyckas jag ju aldrig ta ändå. Skulle visst behöva gå på kurs...
Jättefin vaxduk, har precis köpt en linnefärgad själv!

Anonym sa...

Hej!
Superfin!
Var hittar du såndär fin duk?Den ser inte ut som en vaxduk...Inte på "lokala affären" ,eller?!?
Vill ha jag också! :)
Å fina bilder, du har haft fina bilder hela tiden,mycket eller det mesta sitter ju i den som är bakom kamera också och det är du så himla duktig på!
Ha det så bra!
V.

Lyktor och Tyg sa...

Inte kan man tro att det är en vaxduk, den är jättefin.
kram kristina

Blåbär och hallon sa...

Oj, den var verkligen fin! JAg har också försökt hitta en fin vaxduk att ha på vårt bort men inte lyckats. Får man fråga var du hittat den?

Kram A

♥ Fyra årstider sa...

Vi har underlägg,men vad det är jobbigt att torka dem hela tiden, ska nog fundera på en duk.
Kram Lotta