tisdag, september 09, 2008

Nu har vi en 2-åring!

Hos oss firades Lillebror både i lördags med många gäster, samt igår måndag på riktiga födelsedagen med familjen. Många fina trevliga presenter fick han, tack allihopa! Tyvärr blev han förkyld och fick feber, men nu är han piggare och solskenet själv :D Vi var idag på en liten utfärd med mormor till en grannstad för att shoppa, och jag kom hem med - inget! Trevligt var det ändå, att gå omkring och titta och sen bli bjuden på lunch. Dessutom for vi en sväng via trädgården jag nyligen skrev om, för att mamma skulle få se den också. En riktigt trevlig dag, särskilt som Lillebror var så nöjd och lätt att ha med sig (ni som har små själva vet ju hur det är, hihi!) Inga kalasbilder bjuder jag på, bara från dagen efter. Dukningen gick i svart-vitt-silver med blå servetter och så hade jag gjort en blå (!) marsipantårta.
~
Inte många kakor kvar på faten...


Ljusen brann här och där tills sena natten... På trappan hade jag också placerat ljuslyktor och marshaller.

Pyssliga svägerskan N hade med sig en så här fin blomsterpinne till mig!

8 kommentarer:

alegni sa...

mmm... jag älskar just den där varianten av filippinos. *smätter mig själv på fingrarna, för sånt borde jag egentligen inte ens tänka på*
;)
grattis till tvååringen! tur att han repade sig fort!

Fröken Fräken sa...

Även om man inte var med på festen så ser man bilderna och läser att ni hade de väldigt trevligt!
Och vad jag blev sugen på att göra något äppelpyssel ute på balkongen - det är ju så tomt där nu!

♥ Fyra årstider sa...

Fint fat och hjärta. Hoppas det gick bra med födelsedagen.
Kram Lotta

Camillas nya hem sa...

Vad roligt med kalas! Låter som att ni hade det trevligt och det ser ut som att ni hade det gott, goda kakor! :)

Pysselpralinen sa...

Vilka fina utomhuspyssel! mysigt och "höstigt", jag blir alldeles längtig efter en egen höstträdgård.=) Spännande att träffa på en bloggperson live! Man är ju så nyfiken på alla favoritbloggare, hur ser de ut egentligen? Hur är de i verkligheten? Fast jag tycker att det är rätt spännande att inte veta.=)

En blå marsipantårta låter intressant. Nyfiken på hur den såg ut...

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh så trevligt kalaset låter!!

måste säga att du har gjort så vackert med äpplena i inlägget nedan...

Nyponkransen är så fin med..
Ja gillar verkligen nypon..man kan göra så vackert med dem-..

ha det så bra..
kram anna

Eva Linnea sa...

Hej! Kul "tema" på 2-årskalaset. Det bästa med hösten är alla härliga färger och att man "får" tända ljus igen. Kram EL

♥ mamman i huset ♥ sa...

Härligt med kalas! Jag älskar att förbereda kalas! Jag har redan börjat fundera på vårt enda höstkalas som blir ett 1-årskalas i slutet av oktober. Mysigt...