måndag, juli 21, 2008

Bröllop och utfärd

En trevlig helg med mycket innehåll är över! På lördagen jobbade jag 8-14 och vigseln började klockan 16, så det blev lite stressigt, men gick bra då jag hade allt förberett. Fin vigsel och en mycket trevlig bröllopsfest med 200 gäster! God mat fick vi förstås och våningstårta bjöds det också på. Här ovan ser ni en bordsdekoration (som jag var med och gjorde på fredagen). Tack snälla brorsa med fru, J & N, som kom hem till oss och tog hand om Lillebror så vi fick delta i festen ordentligt istället för att springa och jaga den lille virvelvinden :D

På söndagen fick vi riktigt varmt och fint väder så då passade vi på och gjorde en tur med båten till "vår" ö. Den ligger längst västerut från kusten och är obebodd, där finns bara en gammal stuga som fiskare brukade övernatta i för länge sedan. Vi åker dit åtminstone en gång varje sommar, men helst flera, och denna gång tog vi med oss makens bror och hans fru som sällskap. Riktigt trevligt hade vi när vi grillade korv, munkringar och marschmallows och sedan promenerade längs den steniga stranden. Hemfärd blev det först klockan 21 och då var det fortfarande varmt fastän solen gömde sig bakom molnen.

Storebror funderar hur långt det är över till Sverige...

Hemfärd på kvällen

10 kommentarer:

Ulrika sa...

Härliga bilder som vanligt!!

kram, Ulrika

Galleri MochB sa...

De bilderna finns också i min kamera för vi var dit förra helgen...:O)

Nicole sa...

Roligt med sommarbröllop och skönt att ha barnvakt! Underbar bordsdekoration!
Härlig utfärd ni varit på oxå...
Vi var också på båtutfärd i söndags. Gäller att passa på då vädret är på topp!

PiaMaria sa...

Bilden av storebror är ljuvlig!!!!

kram Pia

Lyktor och Tyg sa...

Så roligt med bröllop!
Härligt att vara ute mefd båt, vad fint väder ni verkar ha, här är det mest moln hoppas på sol nu snart.
kram

Annika sa...

Vilken härlig helg ni har haft! Bröllop är ju alltid roligt att gå på! Och utflykt med båten i det vackra vädret låter supermysigt! Kram

Tjohalia sa...

Vad härligt det lät med bröllop och vilken fin bordsdekoration du har gjort!

Svar: Givetvis får du komma med förfrågan, det är bara roligt. Kram Sandra

Fröken Fräken sa...

Låter som en fin dag att minnas dagar som denna då det varierar mellan att vräka ner regn och att regna mycket.. ;-)

Tack för gratualtionerna, jag försökte sätta mig över vädret och njuta av dagen. Är lite trött idag faktiskt...

Vackrare vardag sa...

Vilka härliga bilder från en härlig helg!

♥ Fyra årstider sa...

Jag säger som du, här på din blogg kommer jag trivas. Härliga bilder som får mig att känna glädje och må bra. Tack för titten.
Kram Lotta