tisdag, mars 24, 2009

Värdinna ikväll


Några ljushållare som jag haft ett tag men inte använt ännu. Dessa, och lite till, fick jag senast jag var värdinna för en PartyLite-visning och ikväll är det dags igen. Just nu har jag i ljus med doften av päron. Storebror såg fatet med ljusen på håll och frågade "mamma, har du ägg på soffbordet?" Hihi, jo visst ser det lite ut så - och det kunde passa väldigt bra till påsk med gula ljus - men om man tittar nära så ser man att det är löv som omsluter ljuset. Tror det skulle vara sött med rosa ljus och en doft jag gillar mycket är jordgubbs-rabarber.
Nu ska jag röja upp lite här och så ser jag fram emot att få besök ikväll!

12 kommentarer:

Annika sa...

Så gullig du är! Det känns verkligen roligt, men rejält pirrigt! Eftersom jag arbetar som inredare så känner jag en stor press. Jag ska försöka lägga det åt sidan och bara ha roligt när jag inreder. Söta ljus! Kram!

Sabina sa...

Ha en trevlig kväll ikväll bland ljus och dofter! :)
Kram Sabina

alegni sa...

jag har bara varit på ljusparty en gång, men fick sån migrän av alla dofter, så jag har tackat nej till alla inbjudningar efter den gången.
hoppas ni får en trevlig kväll!

Lantliga drömmar sa...

Har faktiskt aldrig varit på en partylite-visning! Tror jag är den enda som inte haft möjlighet att besöka en! ;)
Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll!

Tack för ditt svar! Jag funderar nämligen på att om vi behåller den planlösning och det hus vi tänkt, så kanske vi skulle "slänga ut" wc:n ur badrummet nere, och istället sätta dit badkaret. Då skulle vi slippa det förstärkta golvet uppe, och spara åtminstone några slantar på det! Känns så onödigt att ha två wc:n vägg i vägg med varandra nere, men samtidgt är det ju ganska praktiskt att ha ett wc i badrummet också, speciellt när man har barn (vilket vi ju då inte har ännu...)!
Nå, den som lever får se hur vi löser det hela! :)

Livingroom sa...

Kika in hos mej.
-Lotta

alegni sa...

det var ju en omtänksam konsulent!

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt! Har aldrig hört om PartyLite tidigare. Måste in och kika lite till. Vad köpte du därifrån då?

Vackert med ljusen sådär på en silverbricka :)

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Nu får jag lite för mycket vuxen-känning av olika försäljningspartaj, så jag brukar hålla mig undan sådant.. vara lite rebellisk sådär! ;-) Jag är imponerad över att du orkar ställa till med bjudning så här mitt i veckan. Själv är man ju så slut att man lägger sig raklång i soffan, ungefär... verkligen ett bra sätt att utnyttja tiden... ;-)

Vårt lilla hem sa...

Mmm jordgubb-rabarber som doft på ljus låter ju underbart!

En så fin bricka du gjort iordning! Har aldrig varit på en PartyLite-visning, låter spännande.

Hoppas du får en himlans trevlig kväll!!

Kram, Jenny

Liljas Corner sa...

Mmm, skulle va så härligt att dofta på lite ljus... Men jag ska på cirkelträning! Ha en bra kväll!

Millas hem sa...

Spännande! Ljus med pärondoft...helt nytt för mig!:)

Camilla

Unknown sa...

Actualy I am really glad to see your points. Make trust you might accomplish improved as it's needed We delight in anything.