söndag, maj 04, 2008

Lat helg


Fick mina första sommarblommor planterade först idag, några vita penséer. Vi har inget räcke på terassen ännu, men på det tänker jag ha balkonglådor av mörk rotting, som korgen på bilden. I bakgrunden ser ni vår grågröna fasadfärg som vi är väldigt nöjda med.

Hur lat kan man vara egentligen en hel helg...? Har verkligen inte uträttat mycket av värde, bara det nödvändigaste som att koka mat (fast ikväll var det maken och Storasyster som kokade), plocka och röja upp lite och tvätta några maskiner när det var sånt perfekt torkväder ute. Lördagen spenderades mest ute på terassen och gården eftersom vi hade 22 grader varmt och kameran följde förstås med :). Lillebror skriker hela tiden "ute, ute!" och vill inte alls komma in. Börjar väl bli tjatigt med alla bilder på knoppar, men det är otroligt att följa hur snabbt allting växer nu!

I lördags fick Storebror och Storasyster för sig att plaska i bäcken med skorna på och dom hade jätteroligt! Lerbollar gjorde de också och lade på rad för att torka :)

Idag kom min bror och svägerska på snabbvisit med motorcykeln. Tack N för de fina presenterna från Paris!

6 kommentarer:

majagirl sa...

Vi har heller inte gjort nånting vettigt förutom umgåtts med familjen och goda vänner - i och för sig väldigt viktigt. Temperaturen mhar legat runt 25 och igår tog jag första solbadet för i år. Du har helt underbara bilder från helgens begivenheter, speciellt de med Foppatofflorna. Normalt avskyr jag foppisarna men på dina bilder ser de helt fantastiska ut. Måste bero på fotografen! Kram, Maj-Len

Hem och Harmoni Marie sa...

Så härliga sommarbilder!
Tack för titten hos mig, kul med ny besökare.
Du har en jättefin blogg, jag har skummat igenom lite snabbt nu men återkommer senare i veckan och kollar lite till...

Ha det riktigt gott! Kram

Anonym sa...

Vad härliga sommarbilder, och så härligt med en ledig helg:D

Anonym sa...

Fina bilder! Var kommer den söta lyktan ifrån?

Karin/theasrum

Galleri MochB sa...

Härlig terassbild! Och härligt med plask i bäcken! Kan förstå att de haft svårt att hålla sej med denna sommarvärme... fast idag var det ju isande kallt igen...

Johanna sa...

Men det låter ju som en väldigt lyckad helg! Hur skön som helst att inte ha så mycket program alltid!
Bilderna var jätte mysiga och sommriga.